Vill du fatta rationella beslut och inte gissa dig fram?
Webbanalys och datakvalitet
Hur hjälper det?
Att arbeta med webbanalys hjälper dig att lära känna din webbplats, dina användare och hur de interagerar på sidan.

Det går inte att utföra en webbanalys utan något underlag att utgå ifrån, det vill säga data. Det är därför viktigt att datan som finns i Google Analytics eller andra verktyg är korrekt och håller hög kvalitet. När vi utför en hälsokontroll av ditt Google Analytics-konto, så analyserar vi hur mätningen är uppsatt och tar utifrån detta fram rekommendationer om vad som kan förbättras.
Med hjälp av verktyg som Google Tag Manager, kan vi optimera din mätning och spårning på sajten. Vi hjälper gärna till med uppsättning av Google Tag Manager om du inte har det installerat sedan tidigare. Arbetar du med det redan, så kvalitetssäkrar och förbättrar vi din befintliga uppsättning, för optimalt resultat.
När spårningen och datan kommer in korrekt, är nästa steg att visualisera statistiken så att alla som behöver förstå datan kan fatta rätt beslut utifrån den. Genom utbildning och rådgivning hjälper vi er att arbeta mer datadrivet. Vi erbjuder kurser i grunderna i datadrivet arbete, men även 1-2-1 coaching utifrån roll, behov och vilka KPI:er som är viktigast för att ni ska lyckas.
Workflow
Du kan få svar på hur dina besökare använder sajten till marknadsaktiviteter påverkan på dina mål och intäkter.
01
Varför jobba datadrivet?
Martech, adtech och datadrivna arbetssätt - oavsett vilka samlingsnamn man väljer att använda har verktyg för att samla och visualisera data aldrig varit mer tillgängligt, kostnadseffektivt eller relevant än nu. Vet du inte vilken ände du ska börja i så finns vi här för att hjälpa till. Förutom att sätta upp analysverktyg och optimera befintlig spårning, kan våra konsulter hjälpa dig att löpande analysera resultatet och presentera insikter i informativa rapporter och presentationer utifrån dina verksamhetsmål och mätpunkter. Här kan du läsa mer om hur ett datadrivet arbetssätt kan lyfta din affär.
02
Fördelar med webbanalys
En modern marknadsavdelning behöver det underlag som en webbanalys genererar för att lyckas med sin strategi och framtagning av framtida marknadsmål. Vi stöttar allt ifrån mindre marknadsavdelningar till globala publicister, med syfte att spåra, skapa förståelse, till att kunna fatta beslut baserade på den framtagna datan.
Vårt mål är att hjälpa dig sätta grunderna för att arbeta datadrivet och kunna agera på dina digitala besökares data. Vi blir förlängningen av ditt team som gör något som verkar svårt och komplicerat – till något enkelt och roligt! Boka ett möte med oss, så berättar vi mer!
Vårt mål är att hjälpa dig sätta grunderna för att arbeta datadrivet och kunna agera på dina digitala besökares data. Vi blir förlängningen av ditt team som gör något som verkar svårt och komplicerat – till något enkelt och roligt! Boka ett möte med oss, så berättar vi mer!
Fler tjänster
Upptäck fler tjänster som erbjuds av Another Media Group
We are Enablers We are Enablers
We are Enablers We are Enablers
Kom igång