Tillväxt för Tandakademin

Genom en snabb, flexibel och fokuserad insats lyckades vårt team transformera Tandakademins digitala närvaro, vilket ledde till ökad varumärkeskännedom och ett framgångsrik mässdeltagande på Swedental.
Problem:
Tandakademin vill revolutionera tandläkarutbildningen genom att erbjuda digitala kurser på en prenumerationsbaserad plattform. Trots en fungerande utbildningsplattform och ett kompetent team var deras sociala medier osammanhängande och varumärkeskännedomen svag hos målgruppen. De hade svårt att övertyga tandläkare om fördelarna med digital utbildning jämfört med traditionella metoder.
Inför mässan Swedental behövde Tankakademin öka och förbättra deras närvaro/varumärkeskännedom på hemsidan samt uppdatera design och UX på hemsidan

Uppdrag:
Teamet på Another Media Group fick i uppdrag att på tre månader öka kännedomen om Tandakademins digitala utbildningar inför branschmässan Swedental. Målen var att stärka deras position som thought leaders, förbättra deras förståelse för kundernas behov och förbereda dem för att framgångsrikt delta på mässan.
Lösning:
1. Sociala Medier och varumärkesprofilering: Vi utvecklade ett stilrent och tilltalande bildmanér, moderniserade färgpaletten och skapade dynamiska innehållsflöden. Avskräckande bilder ersattes med professionella och estetiskt tilltalande inlägg.
2. Användarupplevelse på webbplatsen: Vi genomförde en snabb och kostnadseffektiv förbättring av webbplatsens användarupplevelse och konverteringsoptimering. Fokus på tydligt flöde, bättre knappar och färgval.
3. Content och kunskapsöverföring: Vi producerade innehåll som inspirationsinlägg och case-studier samt coachade Tandakademins team i hur de bättre kunde använda sociala medier framöver samt optimera sina kampanjer. De genomförde veckoavstämningar och delegerade initialt uppgifter för att säkerställa kontinuerlig kunskapsöverföring.
