Engagerande innehåll för Easyfairs

Konceptutveckling för mässans marknadsföring
Koncernens digitalbyrå Engage tog sig an uppdraget och satte ihop ett team som kunde täcka alla Easyfairs behov: strategi, film, podd, sociala medier hantering och copy. För att få maximal räckvidd utan en stor budget för digital annonsering tog vi fram ett koncept och en contentplan där innehållet skapades tillsammans med välkända branschprofiler och utställare. Vi valde att sprida innehållet uteslutande i Easyfairs egna kanaler för att minska antalet irrelevanta besökare och skapa högre engagemang i den primära målgruppen.
Vår contentstrategi byggde på de senaste trenderna i branschen och varje kampanj hade en tydlig anknytning till en profil och trend som målgruppen kunde relatera till. Den digitala kampanjen bestod av sex delar, en kombination av video, artiklar och sociala medier mallar i grafisk design som skapade en tydlig röd tråd. Räckvidd skapades genom sociala medier, nyhetsbrev och pressmeddelande.
Digital kampanj i 6 delar, med video, artiklar och sociala medier inlägg
